مقالات آرشیو خبر ها
زندگی منحصر به فرد آقای روگانـــی!

زندگی منحصر به فرد آقای روگانـــی!

 

پیش‌بینی و ادعای عجیب و غریب روبرتو بكانتینی دبیر سرویس ورزش روزنامه لااستامپای تورین در مورد روگانی دارد: ‌ «اگر او در سال 2025 یكی از بهترین مدافعان فوتبال جهان نشد به جای روزنامه‌نگاری دكه‌ای كوچك در روبه‌روی خیابان مَرنكو (خیابانی كه دفتر روزنامه لا استامپا در آن است) خواهم زد و در آن تورتلینی (نوعی پاستا در ایتالیا) خواهم فروخت!»

 

بكانتینی و ادعای بامزه‌اش تنها نظر كارشناسی نیست كه در سالهای اخیر در مورد دنیه‌له روگانی عنوان شده است؛ موارد فراوانی از جمله پاراگراف زیر نیز تنها نمونه‌ای از ده‌ها مطلب مشابه در مورد اوست:

 

ایتالیا همیشه با مدافعان منحصربه‌فردش در جهان فوتبال معروف است. در یك دهه اخیر اما سیل هجوم مدافعان خارجی به سری آ اجازه رشد را از مدافعان جوان و مستعد وطنی را گرفته است. اوضاع البته آنقدرها هم ناامید كننده نیست؛ دنیه‌له روگانی یكی از خوش‌شانس‌ها در این روند نزولی است. سبك بازی او شباهت‌های فراوانی با من دارد. دنیه‌له زندگی شخصی و حرفه‌ای بسیار تمیز و بسامانی دارد. برای ارتقای بازی‌اش از بازیكنان مدام مشورت می‌گیرد و با هوشمندی از كوچك‌ترین فرصت‌هایی كه به او داده می‌شود استفاده می‌كند.

 

جملات بالا را نیز آندره‌آ بارتزالی مدافع كهنه‌كار یووه بیان كرده است؛ مدافع سابق تیم ملی و هم‌تیمی باتجربه روگانی در یوونتوس. این داستان مكرری است كه تقریباً از همان روزهای نخستی كه دنیه‌له به یووه پیوست محتوای عمده پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های در مورد او را شامل می‌شد؛ توصیفاتی مثبت و امیدوارانه.

 

دنیه‌له كه در تمامی رده‌ای سنی یكی از مدافعان اصلی تیم ملی ایتالیا بود سرانجام در سال 2016 نیز به تیم ملی بزرگسالان ایتالیا پیوست تا اندك منتقدین او نیز بپذیرند كه او آماده مبدل شدن به یكی از ستون‌های نسل جدید مدافعان فوتبال در ایتالیا است.

 

در سه فصل گذشته الگری در مواقع مختلف همواره به او فرصت‌های قابل توجهی برای درخشش داده و روگانی نیز انصافاً در بسیاری از این آزمون‌ها با نمره خوب كار خود را انجام داده است. او در 23 سالگی با 123 بازی در سری آ، 10 بازی در كوپا ایتالیا، 5 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، 58 بازی ملی (در رده‌های سنی مختلف) و استمرار حضور مؤثر و مقبولش در ادامه رقابت‌های امسال، كاملاً آماده بهره‌برداری به عنوان مدافعی ثابت و قابل اتكا در فصل آینده است؛ جایی كه هم‌بازی تمجیدگرش؛ آندره‌آ بارتزالی به احتمال فراوان كفش‌هایش را آویخته و از فوتبال خداحافظی كند.

 

 

بهترین بازیكن جوان سری آ در فصل (2014‐2013) برای جاودانه شدن در معبد افتخارات باشگاه یوونتوس پیش‌زمینه‌های مورد نیاز را دارد:

 

من از كودكی همیشه یكی از طرفداران یووه بودم. آرشیوی از فیلم‌های مرتبط با یووه و البته یكی از لباس‌های اله‌ساندرو دل پیه‌رو بخشی از داشته‌های شخصی‌ام در خانه است.

 

همانطور كه بارتزالی نیز در نقل‌قول ابتدایی این گزارش عنوان كرد او همواره خود را از حاشیه‌ها دور نگه می‌ دارد و هیچ ابایی نیز از مشورت و نظرخواهی از سایر هم‌تیمی‌هایش ندارد و كاملاً نیز انتقادپذیر است:

 

در طول هر هفته تمام فكر و تمركزم تنها فوتبال است و فوتبال. یكی از مهم‌ترین چیزهایی كه در فوتبال برایم اهمیت دارد؛ مشورت با هم‌تیمی‌ها و دوستان به همراه تحلیل و تماشای بازی مدافعان بزرگ فوتبال در جهان است. برطرف كردن نقاط ضعم نیز یكی از دغدغه‌های همیشگی‌ام است. مثلاً در ماه‌های اخیر تلاش فراوانی برای بهبود كیفیت استفاده از پای چپم می‌كنم.

 

همه آنها كه روگانی را از نزدیك دیده‌اند از اخلاق آرام، دور بودنش از حاشیه، متانت و كلاس خاصش صحبت‌ها می‌كنند. توصیف خودش نیز بهترین دلیل اثبات نظرات دیگران است:

 

كلاً همیشه آرام هستم و بیشتر وقتِ غیر فوتبالی‌ام را به كتاب خواندن و بازی تنیس اختصاص می‌دهم. زندگی منحصربه‌فردی ندارم و فوتبال و كتاب و تنیس، رفقا و البته عشقم، تمام اجزای دنیای من را تشكیل می‌دهند.

 

او یكی از استعدادهای آینده فوتبال ایتالیا و جهان است. این ادعایی صرفاً متعلق به تیفوسی‌های بیانكونری یا كارشناسان فوتبال ایتالیا نیست؛ هفته‌نامه اسپانیایی «Don Balón» سه سال پیش دنیه‌له روگانی را یكی از بهترین بازیكنان مستعدِ جهان كه پس از سال 1994 به دنیا آمده‌اند، نامید. باورش چندان سخت نیست اما چشم‌ها به دنبال اوست و روگانی بیشتر از هر زمان دیگر در كانون توجهات قرار گرفته است؛ و چه لذت امیدوار كننده‌ای بهتر از این كه پس از پایان سلطه اسطوره‌های یووه در خط دفاعی یك جوان با تجربه همچنان امیدهایمان را در این خط محافظت می‌كند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: